Οργάνωση & Λειτουργία του Φροντιστηρίου

Τμήματα

Ομοιογενή Τμήματα: Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ λειτουργούν ομοιογενή τμήματα 6-8 ατόμων για τις τάξεις του Λυκείου που σχηματίζονται με βάση τις επιδόσεις αλλά και τους στόχους των μαθητών.

Λειτουργούν παράλληλα Group δυναμικότητας τεσσάρων μαθητών για όσους επιθυμούν να έχουν τα πλεονεκτήματα της οργανωμένης διδασκαλίας του Φροντιστηρίου στα πλαίσια του ολιγομελούς group.

Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα γίνεται με δύο βασικά κριτήρια: την επίδοση στις προηγούμενες τάξεις και τους στόχους που έχει θέσει ο κάθε μαθητής. Δημιουργούμε ομοιογενή τμήματα ως προς το γνωστικό επίπεδο των μαθητών αλλά και ως προς τις φιλοδοξίες που έχουν.

Με τη συμμετοχή σε μια κατάλληλα διαμορφωμένη ομάδα, κάθε μαθητής κατανοεί και εμπεδώνει τις νέες γνώσεις και καλύπτει κενά που πιθανόν είχε. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον καλλιεργείται η άμιλλα και ταυτόχρονα η σύγκριση λειτουργεί ενθαρρυντικά ενεργοποιώντας το μαθητή να βελτιώσει τη θέση του σε σχέση με τους άλλους.

Για κάθε γκρουπ το σημείο εκκίνησης είναι διαφορετικό, η διδακτική προσέγγιση διαφέρει, οι απαιτήσεις όμως παραμένουν πάντοτε υψηλές. Σταδιακά, η κάθε ομάδα διαμορφώνει τη δική της δυναμική που καθορίζει το ρυθμό και το επίπεδο της διδασκαλίας. Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ έχουμε την εμπειρία και τη δυνατότητα να σχηματίζουμε ομοιογενή τμήματα και να προσαρμόζουμε ανά περίπτωση τη διδασκαλία μας ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες των μαθητών και να τους κινητοποιούμε ώστε να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Ειδικά Τμήματα Αριστούχων: Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ λειτουργούν επίσης ειδικά τμήματα για άριστους μαθητές με ιδιαίτερα υψηλούς στόχους και δίνονται κάθε χρόνο αρκετές υποτροφίες σε μαθητές Α' και Β' Λυκείου που έχουν διακριθεί στο σχολείο τους.

Η διδασκαλία στα τμήματα αριστούχων επικεντρώνεται στην αυστηρή επιστημονική θεμελίωση των εννοιών και στην ανάπτυξη θεμάτων και ασκήσεων αυξημένου βαθμού δυσκολίας. Στόχος είναι οι μαθητές αυτοί να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες που ήδη έχουν αναπτύξει, να ασχοληθούν με ζητήματα προχωρημένου επιπέδου σε όλα τα μαθήματα και να διατηρήσουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα στην πορεία προς τις Εξετάσεις.

Τα τμήματα αυτά συγκροτούνται με βάση το βαθμό προαγωγής και απόλυσης των μαθητών από την προηγούμενη τάξη σε συνδυασμό και με την επίδοσή τους στα Διαγνωστικά Διαγωνίσματα που διεξάγονται πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Για πληροφορίες σχετικά με τις υποτροφίες σε μαθητές Α' και Β' Λυκείου παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ.

Η ομάδα των Καθηγητών

Καθηγητές: Οι έμπειροι και καταξιωμένοι καθηγητές του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ, βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία, ακολουθούν κοινό πρόγραμμα και καθοδηγούν τους μαθητές στην επιτυχία.

Μετά από σαράντα και πλέον χρόνια στην πρωτοπορία της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, έχουμε την πείρα και την ικανότητα να στελεχώνουμε και να συντονίζουμε με τον καλύτερο τρόπο την ομάδα των καθηγητών μας. Οι διδακτικές πρακτικές που ακολουθούμε και γενικότερα η φιλοσοφία μας εκφράζεται από το επιτελείο των εκπαιδευτικών του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ.

Το ομαδικό πνεύμα, η άψογη συνεργασία και οι κοινές διδακτικές πρακτικές από τη μεριά των διδασκόντων, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που βοηθά τους μαθητές να προσαρμοστούν άμεσα και να ακολουθήσουν με συνέπεια το πρόγραμμα σπουδών.

Όλοι οι καθηγητές εκτός από τις εξειδικευμένες γνώσεις που έχουν στο αντικείμενό τους, επιμορφώνονται διαρκώς, ανανεώνουν το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούν και εξελίσσονται οι ίδιοι μέσα από την πολύτιμη εμπειρία που προσφέρει η διδασκαλία σε ένα μεγάλο και οργανωμένο φροντιστήριο.

Με ιδιαίτερη αγάπη για το γνωστικό αντικείμενο και τη δουλειά τους, οι καθηγητές του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ εμπνέουν τους μαθητές τους, ενισχύουν το ενδιαφέρον τους για τη γνώση και την επιστήμη και καλλιεργούν στους μαθητές τους τη φιλοδοξία για σπουδές.

Οι διδάσκοντες ανά ειδικότητα.

Η διδακτική μας προσέγγιση

Μέθοδος Διδασκαλίας: Η διδασκαλία προσαρμόζεται στο επίπεδο της κάθε ομάδας: καλύπτει κενά που ενδεχομένως υπάρχουν, επικεντρώνεται στην εμπέδωση των γνώσεων και επεκτείνεται σε θέματα αυξημένης δυσκολίας. Η ύλη ολοκληρώνεται έγκαιρα και υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για τις τελικές επαναλήψεις.

Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ η διδασκαλία ξεκινά με τη διεξοδική παρουσίαση και επεξήγηση των νέων εννοιών και τη σύνδεσή τους με τις προϋπάρχουσες γνώσεις. Παραδείγματα και εφαρμογές αναλύονται στα πλαίσια του μαθήματος με προσοχή και έμφαση στη λεπτομέρεια, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τις νέες γνώσεις.

Ακολουθεί η παρουσίαση συνδυαστικών θεμάτων και θεμάτων αυξημένης δυσκολίας.

Η εμπέδωση των γνώσεων και η εξάσκηση των μαθητών γίνεται μέσα από τις καθημερινές εργασίες που οι μαθητές καλούνται να προετοιμάσουν στο σπίτι. Οι εργασίες διορθώνονται στο επόμενο μάθημα για να διαπιστωθεί αν οι μαθητές έχουν ευχέρεια ή χρειάζεται να δοθεί περισσότερη προσοχή στη συγκεκριμένη ενότητα.

Οργάνωση του τρόπου Διαβάσματος

Πρόγραμμα Διαβάσματος: Στην αρχή του σχολικού έτους καταρτίζεται ατομικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα μελέτης που βοηθά τους μαθητές να διατηρούν ένα σταθερό ρυθμό διαβάσματος όλη τη χρονιά.

Οι περισσότεροι μαθητές αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον προγραμματισμό του χρόνου τους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαβάζουν. Για να διασφαλίσουμε ένα αποδοτικό διάβασμα καταρτίζουμε με κάθε μαθητή «Ατομικό Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Διαβάσματος» και του εξηγούμε πώς πρέπει να μελετά προκειμένου να έχει το καλύτερο αποτελέσματα. Για κάθε μαθητή οι τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιεί προκειμένου να αφομοιώσει και να απομνημονεύσει τις νέες γνώσεις διαφέρουν.

Με το ατομικό πρόγραμμα μελέτης, βοηθάμε τον κάθε μαθητή ξεχωριστά να φτάσει στον πιο αποδοτικό τρόπο διαβάσματος ώστε να βελτιώσει σταδιακά αλλά σταθερά το γνωστικό του επίπεδο.

Επαναλήψεις & Προγραμματισμός ύλης

Προγραμματισμός & επαναλήψεις: Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σε κάθε μάθημα ενημερώνουμε τους μαθητές για την ύλη και για τον προγραμματισμό των επαναλήψεων. Σε κάθε μάθημα, την ολοκλήρωση μιας διδακτικής ενότητας ακολουθεί επανάληψη και στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιούνται εκτενέστερες επαναλήψεις που βοηθούν στην προετοιμασία για τις τελικές εξετάσεις.

Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο ρυθμό με τον οποίο διδάσκεται η ύλη. Η σχολική και εξεταστέα ύλη είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να καλύπτει ένα διδακτικό έτος.

Στις περιπτώσεις που η ύλη ολοκληρώνεται πολύ νωρίς, τότε είτε δεν έχουν διδαχθεί όλα όσα έπρεπε από τον καθηγητή, είτε ο μαθητής δεν έχει προλάβει να αφομοιώσει τις γνώσεις και έχει απλά την ψευδαίσθηση ότι έχει καλύψει την ύλη. Η πρακτική αυτή, αν και ακολουθείται από πολλούς καθηγητές, έχει αποδειχθεί ότι δεν ωφελεί καθόλου τους μαθητές.

Για το λόγο αυτό στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ φροντίζουμε η ύλη να ολοκληρώνεται έγκαιρα, όχι όμως βιαστικά, και πραγματοποιούμε επαναλήψεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στόχος μας είναι οι μαθητές που ακολουθούν σταθερά το πρόγραμμα διαβάσματος να έχουν εμπεδώσει, να θυμούνται και να είναι σε θέση κάθε στιγμή να αξιολογηθούν σε όλη την ύλη που έχουν διδαχθεί.

Βιβλία & Έντυπο υλικό

Εκπαιδευτικό υλικό: Tα βιβλία του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ δίνονται δωρεάν στους μαθητές του Φροντιστηρίου μαζί με τετράδια εργασιών, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε μαθήματος.

Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ έχουμε συγκεντρώσει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για όλα τα μαθήματα. Το υλικό αυτό ανανεώνεται και εμπλουτίζεται κάθε χρόνο και μέρος του απαρτίζει τα διδακτικά βοηθήματα που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία μας.

Στα θετικά μαθήματα τα βιβλία εμπεριέχουν παρουσίαση θεωρίας, μεθοδολογίες, λυμένα παραδείγματα και πλήθος ασκήσεων. Στα βιβλία των θεωρητικών μαθημάτων - κατά περίπτωση – παρατίθενται λεπτομερείς πίνακες γραμματικής και συντακτικού, θεματογραφία, εκτενής ανάλυση των θεμάτων και επιπλέον πηγές.

Αναλυτικά τα βιβλία που χρησιμοποιούμε στη διδασκαλία μας μπορείτε να δείτε στη σχετική σελίδα: Βιβλία + Εκδόσεις

Χρηση νέων Τεχνολογιών: Καινοτομούμε χρησιμοποιώντας στη διδασκαλία όλες τις δυνατότητες που παρέχουν οι υπολογιστές και βοηθούν στο συντονισμό των δραστηριοτήτων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ χρησιμοποιούμε όλες τις δυνατότητες που παρέχουν οι υπολογιστές και διευκολύνουν την παρουσίαση του μαθήματος (εποπτικά μέσα, projectors, διαδραστικοί πίνακες κ.λπ.) και κυρίως το διαδίκτυο ως εργαλείο επικοινωνίας και συντονισμού των δρατηριοτήτων μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
Οι μαθητές μας έχουν όλοι email του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ και μέσω αυτού ενημερώνονται για τις δραστηριότητες του Φροντιστηρίου και λαμβάνουν εκπαιδευτικό υλικό. Σε περίπτωση ασθένειας μπορούν να παρακολουθήσουν ηλεκτρονικά ο μάθημα από το σπίτι μέσω ειδικού λογισμικού (σύγχρονη τηλεκπαίδευση). Αν δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν, λαμβάνουν μέσω email τις σημειώσεις των μαθημάτων της ημέρας που δεν παρακολούθησαν για να είναι προετοιμασμένοι στο επόμενο μάθημα.

Αξιολόγηση

Επαναληπτικά Τρίωρα Διαγωνίσματα: Τα τρίωρα διαγωνίσματα είναι θεσμός στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ. Διεξάγονται εκτός ωρών διδασκαλίας, σε όλη τη διάρκεια του έτους και βοηθούν τους μαθητές να κάνουν έγκαιρα και τακτικά επαναλήψεις, να διαχειρίζονται σωστά το χρόνο τους και να καταπολεμούν το άγχος της Εξέτασης.

Είναι γεγονός ότι η καλύτερη εξάσκηση και προετοιμασία για τις τελικές Εξετάσεις είναι η συμμετοχή στα τρίωρα Επαναληπτικά Διαγωνίσματα Προσομοίωσης του Φροντιστηρίου. Τα διαγωνίσματα διενεργούνται συνήθως τις Κυριακές με πρόγραμμα που γνωρίζουν οι μαθητές από την αρχή του σχολικού έτους. Για το τελευταίο μάθημα πριν το διαγώνισμα οι μαθητές έχουν να παραδώσουν επαναληπτικές εργασίες, μέσα από τις οποίες ανακαλούν στη μνήμη τους όσα έχουν διδαχθεί από την αρχή της χρονιάς. Επιπλέον, δίνεται η ευκαιρία στους καθηγητές να τονίσουν τις τεχνικές που πρέπει να εφαρμόζουν οι μαθητές ώστε να παραδώσουν ένα άρτιο και ολοκληρωμένο γραπτό. Στο ΜΕΘΟΔΙΚΟ φροντίζουμε ώστε δυσκολία των διαγωνισμάτων σε όλα τα μαθήματα να αντιπροσωπεύει πάντα το επίπεδο δυσκολίας των τελικών Εξετάσεων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος των διαγωνισμάτων που γράφει ο μαθητής στο Φροντιστήριο στη Γ' Λυκείου έχει στατιστικά πάρα πολύ μικρή απόκλιση από το βαθμό του στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Αξιολόγηση: Οι μαθητές - εκτός από τους βαθμούς τους στα επαναληπτικά διαγωνίσματα - αξιολογούνται διαρκώς και με βάση τη συμμετοχή τους στην τάξη, τις εργασίες που έχουν να προετοιμάσουν στο σπίτι και τα ολιγόλεπτα τεστ που διενεργούνται στη διάρκεια του μαθήματος.

Σε κάθε μάθημα οι καθηγητές ελέγχουν τις εργασίες των μαθητών και εξετάζουν σε ποιο βαθμό έχουν κατανοήσει και εμπεδώσει τις έννοιες.

Παράλληλα, εκτός από τις εργασίες στο σπίτι, αξιολογούν τη συμμετοχή τους στην τάξη την ώρα του μαθήματος. Συχνά, για τον έλεγχο των γνώσεων στο μάθημα της ημέρας, οι μαθητές καλούνται να γράψουν και ολιγόλεπτα τεστ. Βέβαια, ιδιαίτερα σημαντική είναι επίδοσή τους στα Επαναληπτικά Διαγωνίσματα που καλύπτουν όλο το φάσμα της ύλης που έχει διδαχθεί και απαιτούν πολύ καλύτερη προετοιμασία.

Ατομική Παρακολούθηση - Ενημέρωση: Οι Υπεύθυνοι Μαθημάτων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση, παρακολουθούν διαρκώς την πρόοδο του κάθε μαθητή, την επίδοσή του στα διαγωνίσματα και στο σχολείο.

Για να υποστηρίξουμε πιο αποτελεσματικά την προσπάθεια του κάθε μαθητή, πραγματοποιούμε αρχικά ατομικές συναντήσεις, όπου καθορίζουμε τους εκπαιδευτικούς στόχους για το επόμενο διάστημα. Στη συνέχεια, οι υπεύθυνοι προόδου είναι σε τακτική επικοινωνία με μαθητές και γονείς ώστε να εξασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχει απόκλιση από το πρόγραμμα ή τους στόχους μας. Επίσης, τρεις φορές το χρόνο πραγματοποιούμε Ενημερώσεις Γονέων για επίδοση των ελέγχων προόδου των μαθητών καθώς και ειδικές εκδηλώσεις ενημέρωσης των μαθητών μας. Με όλα τα παραπάνω σχηματίζουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία του κάθε μαθητή και παρακολουθούμε την εξέλιξή του στη διάρκεια της χρονιάς.

Επιπλέον Υποστήριξη & Ενίσχυση

Ιδιαίτερα Μαθήματα: Παρέχεται η δυνατότητα του ιδιαίτερου μαθήματος με τους καθηγητές του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ, για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται.

Σε κάποιες περιπτώσεις ορισμένοι μαθητές χρειάζονται επιπρόσθετη υποστήριξη και ενίσχυση με τη μορφή ιδιαίτερου μαθήματος. Τα μαθήματα αυτά μπορεί να στοχευμένα σε κάποια συγκεκριμένη ενότητα της ύλης και να έχουν περιορισμένη διάρκεια ή να διαρκούν όλη τη σχολική χρονιά για να καλύψουν κάποια πιο μόνιμη ανάγκη.

Οι επιπλέον ενισχυτικές ώρες είναι πολύ συχνά απαραίτητες σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή/και εξετάζονται προφορικά ή σε μαθητές που έχουν αφήσει πολλά κενά σε κάποιο μάθημα.

Logo
Ποιότητα στην Εκπαίδευση, επιτυχία στις Εξετάσεις.