Φροντιστήριο ή Ιδιαίτερα; «Ομάδα ή Μονάδα»;

Μήπως κατάλληλος συνδυασμός;


Στο Γυμνάσιο και τις πρώτες τάξεις του Λυκείου, η βοήθεια με ιδιαίτερα μαθήματα καλύπτει συνήθως τις περιστασιακές ανάγκες των μαθητών για το σχολείο.

Πολύ συχνά όμως, η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες μέσα από ιδιαίτερα μαθήματα περιορίζεται στο γνωστικό επίπεδο του μαθητή, ο οποίος επαναπαύεται. Εφόσον δεν αξιολογείται με αυστηρά διαγωνίσματα και δε συγκρίνεται με άλλους είναι εύλογο να θεωρεί την προσπάθειά του αρκετή.

Πράγματι, η έλλειψη του συναγωνισμού, της σύγκρισης και της αντικειμενικής αξιολόγησης δεν επιτρέπουν στο μαθητή να αναγνωρίσει ο ίδιος τις ελλείψεις του, να αντιληφθεί το επίπεδο των γνώσεών του και να είναι σε εγρήγορση προκειμένου να βελτιώνεται διαρκώς. Του λείπει η εμπειρία της τρίωρης εξέτασης και σε κάθε δυσκολία, αναζητά την άμεση βοήθεια του καθηγητή.

Αντίθετα, η συμμετοχή σε ένα ομοιογενές τμήμα, με ένα οργανωμένο και δοκιμασμένο πρόγραμμα, καλλιεργεί την άμιλλα και ωθεί τους μαθητές να δουλεύουν μεθοδικά και συστηματικά στα πλαίσια της ομάδας αναπτύσσοντας δυναμικά τις δικές τους δεξιότητες. Έτσι, επωφελούνται από τις γνώσεις αλλά και από τις απορίες των άλλων, αποκτούν αυτογνωσία και τελικά, αυτοπεποίθηση στις Εξετάσεις.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που η στοχευμένη βοήθεια σε ατομικό επίπεδο – κυρίως στη Γ’ Λυκείου – κρίνεται επιβεβλημένη. Το ζητούμενο είναι πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τον πιο οικονομικό τρόπο. Έτσι, στο δίλημμα Φροντιστήριο ή ιδιαίτερα έχουμε απαντήσει με τον ιδανικό συνδυασμό:

Προσφέρουμε όλα τα θετικά στοιχεία του οργανωμένου Φροντιστηρίου και ταυτόχρονα παρέχουμε – αν χρειαστεί και με την ελάχιστη επιβάρυνση – τη δυνατότητα του στοχευμένου ιδιαίτερου μαθήματος με τους καθηγητές του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ.

ΜΕΘΟΔΙΚΟ Φροντιστήριο
Φροντιστήριο και Ιδιαίτερα με «Μεθοδική» ισορροπία>